(بارسلونا)FC BARCELONA

***نـــــــظــــــــــــــر یــــادتــــون نــــــره***

(بارسلونا)FC BARCELONA

***نـــــــظــــــــــــــر یــــادتــــون نــــــره***

مورینیو (1): این بدترین فصل دوران مربیگری ام بود؛

مورینیو (1): این بدترین فصل دوران مربیگری ام بود؛ اتلتیکو به حق قهرمان نشد


به یک فینال رسیدیم و دراروپا هم به نیمه نهایی رسیدیم و لیگ رادررده دوم به پایان بردیم و درسوپرکاپ هم قهرمان شدیم.این چیزی که برای خیلی ها می تواند 1فصل خوب باشد،برای من بدترین بود

 ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی رئال مادرید بعد از اخراج و باخت تیمش در بازی فینال کوپا دل ری مقابل اتلتیکومادرید و ناکامی در کسب تنها جام قهرمانی پیش رو در کنفرانس خبری شرکت کرده و پاسخ گوی سوالات خبرنگاران شد.

دراینجا می توانید متن صحبت های مورینیو را به گزارش آ.اس دردو قسمت مطالعه کنید. این بخش اول صحبت های اوست

*فصل جاری:  مسیر مربیگری شامل سالهای زیادی است ونه فقط یک سال. من کسی را نمی شناسم که در تمامی فصول مربیگری اش ، فصول فوق العاده ای را پشت سرگذاشته و درتمام فصل ها جام های مهمی کسب کرده باشد. این بدترین سال دوران مربی گری من بود که با کسب یک جام به پایان رسید. این یک جام برای من و رئال مادرید کافی نیست و به همین خاطر می گویم که فصل بدی است. ما به یک فینال رسیدیم و دراروپا هم به نیمه نهایی رسیدیم و لیگ را در رده دوم به پایان بردیم و در سوپرکاپ هم قهرمان شدیم. این چیزی که برای خیلی ها می تواند یک فصل خوب باشد، برای من بدترین فصل دوران مربیگری ام بود

*ناعدالتی در نتیجه بازی: وقتی نتیجه بازی 1-1 است و تیمی توپهایش به تیرک می خورد.... یعنی 3 تا توپش به تیرک می خورد...اصلا معمول و عادی نیست که توپ 3بار به تیرک بخورد. برای آنکه بفهمی که نتیجه پایانی بازی فینال عادلانه نبود، نیازی نیست که جادوگر باشی. اتلتیکو به حق و به شایستگی برنده فینال نشد. در وقت اضافه ما دو فرصت خوب داشتیم. یک بار توسط ایگواین و یک بار هم توسط اوزیل درموقعیت خوب گلزنی قرار داشتیم . نتیجه پایانی بازی عادلانه نیست. در دنیای فوتبال همه چیز فراموش می شود؛ داوری و توپ هایی که به تیرک خورده و.... فقط نام قهرمان باقی می ماند و آن هم اتلتیکو است

*آیا در رئال شکست خوردید؟الان قایم می شوید؟: اگر تو صادق باشی که هستی، باید بگویی که در طول این سه فصل من هیچ وقت بعد از یک شکست یا ناکامی تیمم پنهان نشده ام..هیچ وقت، بعد از یک تساوی، قایم نشده ام..هرگز این اتفاق نیفتاده. بعد از بردهای تیمم، حتی بردهای مهم، مثل قهرمانی در لالیگا و جام حذفی، در کنفرانس خبری شرکت نکردم. در کنفرانس خبری قبل از بازی این حق رادارم که به سالن بیایم یا نیایم...صفت صداقت را بین پرانتز قرار می دهم.اگرمی خواهید آنچه بین پرانتز است را باز کنید، باید بگوئید که مورینیو همیشه حاضر بوده و در طول سه فصل در تمام باخت ها، مورینیو حضور داشته.

رئال مادرید 1 – اتلتیکو مادرید 2: مورینیو بی‌جام ماند

رئال مادرید 1 – اتلتیکو مادرید 2: مورینیو بی‌جام ماند / شب تاریک آقای خاص و رونالدو


مورینیو و رونالدو در این مسابقه اخراج شدند و دست رئال از قهرمانی در این فصل تهی ماند. البته آنها سه بار توپ را به تیر دروازه کوبیدند.

اتلتیکو مادرید توانست جام حذفی 13-2012 اسپانیا را با پیروزی در دیداری بسیار جنجالی به دست آورد. بازی دو تیم به‌حدی حاشیه داشت که داور برای وقت اضافه دوم 5 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد! رئال هم بسیار بداقبال بود که سه بار توپ را به تیر دروازه حریف زد.

در این دیدار سه نفر اخراج شدند: ژوزه مورینیو، کریس رونالدو و گابی. به نظر می‌رسد محرومیت‌های سنگینی در انتظار چندین نفر از بازیکنان و مربیان هر دو تیم باشد.

به نظر می‌رسد این روزها دوران پایانی حضور مورینیو در رئال باشد و اگر این‌گونه شود او در حالی این تیم را ترک می‌کند که آنها در فصل آخر حضور او به جامی نرسیدند.

ژوزه مورینیو با بیرون گذاشتن په‌په از لیست بازیکنان رئال پیامی روشن به او فرستاده بود، آن هم در حالی که رافائل واران مصدوم بود.

بازی با موقعیت‌هایی برای هر دو تیم آغاز شد که البته رئال خطرناک‌تر از حریف همشهری بود. کریس رونالدو در بازی صدم خود در سانتیاگو برنابئو در دقیقه 14 گل اول بازی را به ثمر رساند. او روی کرنر مسعود اوزیل با پرشی تماشایی بالاتر از دیه‌گو گودین توپ را چنان به قعر دروازه فیلیپ کورتوا فرستاد که از دست دروازه‌بان بلژیکی حریف هیچ کاری برنمی‌آمد.

اتلتیکو به‌تدریج تلاش کرد حملاتی را ترتیب دهد و در دقیقه 35 به گل رسید. رادامل فالکائو که در دقایق ابتدایی بی‌اثر بود به عقب آمده بود تا به تیمش در کنترل میدان کمک کند. او با قدرت بدنی خود سه بازیکن رئال را جا گذاشت و توپ را به ریکاردو کاستا سپرد. کاستا از سرخیو راموس و مایکل اسین گذشت و با ضربه‌ای سرضرب توپ را به گل تبدیل کرد. توپ در میانه راه به دستان دیه‌‌گو لوپس و تیر دروازه هم برخورد کرد.

ادامه مطلب ...

تیم منتخب فصل لالیگا


گزارش ویژه: تیم منتخب فصل لالیگا


 بهترین‌های این فصل لالیگا را برگزیده است. اما این بازیکنان چه کسانی هستند و چه کرده‌اند؟

 بارسلونا قهرمان لالیگا شد. رئال مادرید در خانه اسپانیول به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت و اتلتیکو هم در خانه خود تسلیم بارسا شد، هرچند که پیش از این بازی صعودش به لیگ قهرمانان را قطعی کرده بود.

رئال سوسیه‌داد، والنسیا و مالاگا (با وجود امید اندک برای رفع محرومیت اروپایی) برای رده چهارم و صعود به لیگ قهرمانان می‌جنگند، و چندین تیم تلاش می‌کنند از سقوط بگریزند. ماجرا دارد به پایان نزدیک می‌شود و سایت گل بهترین‌های فصل را برگزیده است.



دروازه‌بان
WILLY CABALLERO
MALAGA
APP: 34 CLEAN SHEETS: 13
TOTW APPS: 7

تیم مالاگا پایه‌های مستحکمی دارد و ویلی کابایرو، دروازه‌بان تیم در آخرین نقطه دفاعی قرار گرفت. این دروازه‌بان سابق الچه در این فصل در فرم خوبی بوده و بارها باعث پیروزی تیمش شده. او 13 کلین شیت برای مردان مانوئل پیگرینی داشت.



خط دفاع
INIGO MARTINEZ SERGIO RAMOS PIQUE
REAL SOCIEDAD REAL MADRID BARCELONA
APP: 30 GOALS: 4 APP: 26 GOALS: 4 APP: 25 GOALS: 2
TOTW APPS: 5 TOTW APPS: 6 TOTW APPS: 5

اینیگو مارتینس دارد در پست مدافع میانی جا می‌افتد. او سهم عمده‌ای در موفقیت رئال سوسیه‌داد در فصل 13-2012 داشته و انسجام او در دفاع و زدن گل‌های مهم بوده که از او بازیکنی تاثیرگذار برای تیمش ساخته. او اخیرا در برد چهار بر دو خانگی مقابل مالاگا گل زد.

سرخیو راموس هم در دفاع برای رئال مادرید درخشید. کاپیتان دوم باشگاه در غیاب ایکر کاسیاس غایب نقش مهمی در هدایت تیم داشت و گل‌های قابل توجهی هم زد، از جمله در برد دو بر یک کلاسیکو مقابل بارسلونا در ماه مارس.

بارسلونای قهرمان مشکلات دفاعی خودش را داشت اما آنها می‌توانستد به جرارد پیکه اعتماد کنند. ستاره اسپانیا در بهترین فرم خود نبود اما مجبور بود که در کنار بازیکنان بسیاری زوج خط دفاعی را تشکیل دهد. او کمک کرد که کاتالان‌ها در لالیگا منسجم بمانند.

ادامه مطلب ...

مسی: دراروپا درتیم دیگری به جز بارسا بازی نمی کنم

مسی: دراروپا درتیم دیگری به جز بارسا بازی نمی کنم؛درغیاب تیتو خیلی سختی کشیدیم


ستاره آرژانتینی به این نکته اشاره کرده که بارسلونا سبک فوتبالی اش را عوض نمی کند و یادآوری کرده که تیمش در غیاب تیتو سختهایی را متحمل شده ولی درنهایت جشن قهرمانی اش رابرگزار کرده

  بعد از مصدومیتی که گریبانگیر لیونل مسی شد، حالا دیگر رقابت های این فصل برای او تمام شده است. مسی که حالا از ناحیه عضله دوسرران پای راستش مصدوم است تعطیلات تابستانی اش را آغاز کرده و می داند که باید هرچه زودتر به روزهای اوج بازگردد تا در صورت بهبود ایده آل، تیم ملی کشورش را در بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی برای بازی با کلمبیا (روز 7 ژوئن) و اکوادور (11 ژوئن) همراهی کند. او حالا در گفتگو با تلویزیون آستکا، به مسائل مختلف پرداخته و به این نکته اشاره کرده که در اروپا درتیمی به جز بارسا بازی نخواهد کرد و یادآوری کرده که با وجود ناکامی های بارسا در طول این فصل، این تیم سبک فوتبالی اش را تغییر نخواهد داد.

دراینجا می توانید گزیده ای از صحبت های مسی به گزارش آ.اس را مطالعه کنید:

*قهرمانی در لالیگا: این قهرمانی من را خیلی شاد کرد. این لیگ، لیگ خیلی مهمی است، چون لیگ کشور اسپانیاست و به خاطر رقبایی که مثل رئال مادرید در آن حضور دارند، یکی از بهترین لیگ های دنیاست. واقعیت این است که کسب این جام قهرمانی برای ما اصلا کار اسانی نبود. چون با رفتن گواردیولا، تیممان دستخوش تغییراتی شده بود. زمانی که تتیو روی کار آمد تیم ما شرایط خیلی خوبی داشت؛ چون عملا چیزی تغییر نکرده بود ولی زمانی که تیتو ما را ترک کرد، تازه تغییرات را احساس کردیم؛ نه به این خاطر که رورا و یا جانشینان تیتو، از پس کار بر نمی آمدند؛ بلکه به این خاطر که ما جای خالی سرمربی اصلی تیممان را حس می کردیم؛ کسی که از اولین روز با ما حرف می زد، حالا دیگر نبوود... شرایط تغییر کرده بودیم. بازه زمانی یک سال، بازه ای طولانی است و اینکه توانستیم فصل را با جشن به پایان ببریم خیلی زیباست

*ادامه حضور در بارسلونا: در حال حاضر من فقط به این فکر می کنم که تا پایان در بارسلونا بمانم. همان طور که قبلا هم گفتم، دوست دارم  تا در آرژانتین هم بازی کنم ولی در اروپا، درتیم دیگری به جز بارسلونا بازی نخواهم کرد

*مراقبت ها در باشگاه بارسلونا: بارها گفته شده که بارسلونا فراتر از یک باشگاه است و این دقیقا برای همین است. زمانی که یک پسر بچه به باشگاه می رسد، نه تنها به او کمک می شود تا از نظر فوتبالی رشد و پیشرفت کند، بلکه از نظر انسانی و شخصی هم رشد می کند و به نظر من این مهمترین نکته است. من وقتی 13 ساله بودم به اینجا آمدم. در بارسلونا رشد کردم و زندگی ام فراتر از آنچه می شد در آرژانتین پیشرفت کند، متحول شد. من دراینجا با یادگیری ارزشهایی که باشگاه بارسلونا به بازیکنان منتقل می کند ،رشد کردم.

*حذف درلیگ قهرمانان اروپا: همیشه نمی توان قهرمان شد. چندین سال است که ما با همین شیوه بازی می کنیم و سرمربیان و تیم های حریف نحوه عملکرد ما را مطالعه و آنالیز می کند ولی به خاطر اتفاقاتی که در طول امسال افتاد، دست به دیوانگی و جنون نمی زنیم. نمی توانیم سبک بازی بارسلونا را تغییر دهیم؛ چون این چیزی است که همیشه بارسلونا با آن شناخته می شود. باید آرام باشیم و به فصل آینده فکر کنیم.

دیوید بکام اعلام بازنشستگی کرد

خبر فوری: دیوید بکام اعلام بازنشستگی کرد


مدیران این باشگاه تمایل داشتند تا بکام قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید کند اما او تصمیم گرفت تا کفش هایش را بیاویزد

دیوید بکام، هافبک باتجربه پاری سن ژرمن، اعلام کرد که در پایان این فصل از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

این هافبک باتجربه در ژانویه گذشته با قراردادی 5 ماهه به پاری سن ژرمن پیوست و مدیران این باشگاه تمایل داشتند تا بکام قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید کند.

او کمک کرد تا پاریسی ها برای اولین بار در 19 سال اخیر قهرمان لوشامپیونا شوند اما سرانجام تصمیم گرفت تا به دوران پرافتخار دوران حرفه ای اش پایان بدهد و به این ترتیب دیدار مقابل لورین، آخرین بازی دوران حرفه ای او خواهد بود.

 بکام دوران حرفه ای اش را در منچستریونایتد آغاز کرد و توانست با شیاطین سرخ 6 بار در لیگ برتر، دو بار در اف ای کاپو یک بار در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسد. او در سال 2003 راهی رئال مادرید شد و در آخرین فصل حضورش در این باشگاه قهرمانی در لالیگا را جشن گرفت.

او در سال 2007 راهی ال ای گلکسی شد و با این تیم دو بار قهرمان رقابت های ام ال اس شد. بکام در طول دوران حضورش در گلکسی، دو بار به طور قرضی راهی میلان شد.

او اولین بازیکن انگلیسی است که توانسته در چهار کشور مختلف قهرمانی در لیگ های داخلی را جشن بگیرد.

پایکوبی آبی اناری ها در خیابان های بارسلونا به روایت تصویر

پایکوبی آبی اناری ها در خیابان های بارسلونا به روایت تصویر


روز گذشته جشن قهرمانی بارسلونا در رقابت های این فصل لالیگا با حضور حدود 500هزارنفر برگزار شد

 روز دوشنبه از ساعت 18.30 تا حدود 21.30 شهر بارسلونا رسما تعطیل بود و همه برای شرکت در جشن قهرمانی تیم محبوبشان در خیابان ها به جشن و پایکوبی مشغول بودند. این جشن با حضور بیش از 500هزار نفر برگزار شد و طی آن هواداران بارسلونا شاهد حضور بازیکنان محبوبشان در اتوبوسی روباز در سطح شهر بودند. دراینجا میتوانید تصاویر منتخب جشن قهرمانی بارسلونا در رقابت های این فصل لالیگا را در خیابان های بندر بارسلونا ملاحظه کنید:


ادامه مطلب ...

غیبت 2 تا 3 هفته ای لیونل مسی

غیبت 2 تا 3 هفته ای لیونل مسی


وب سایت باشگاه بارسلونا از مصدومیت 2 تا 3 هفته ای ستاره آرژانتینی این تیم خبر داده است


 لیونل مسی صبح روز سه شنبه تست های رزونانس مگنتیک را برروی پای مصدومش انجام داد.

بعد از انجام این تست ها بود که وب سایت رسمی باشگاه بارسلونا از مصدومیت 2 تا 3هفته ای لیونل مسی به خاطر کشیدگی عضله دوسرران پای راستش خبر داد. طبق این گزارش عضله پای مسی دچار پارگی نشده وبرای درمان این کشیدگی عضلانی به تنها 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارد.

روند بهبود مسی مشخص خواهد کرد که او دقیقا چه زمانی به ترکیب تیمش بازمی گردد. مسی در نیمه دوم بازی تیمش مقابل اتلتیکومادرید ودرحالی که 20 دقیقه تا پایان مسابقه زمان باقی بود، از همان ناحیه ای که پیش از این هم مصدوم شده بود، احساس درد کرد و با توجه به انجام هر 3 تعویض تیمش، مجبور شد بارسا را ده نفره گذاشته و زمین را ترک کرد

مصدومیت مسی در روز 2 آوریل و در بازی این تیم مقابل پاری سن ژرمن در پارک دو پرنس رخ داد و درآن بازی بود که ستاره آرژآنتینی از ناحیه عضله دوسر ران پای راست مصدوم شد.8 روز بعد از آن مسی در بازی برگشت دو تیم در نوکمپ به ترکیب بارسا بازگشت و در آن بازی نشانه ای از مصدومیت در او دیده نمی شد.

بعد از بازی نوکمپ، مسی تدریجا به ترکیب بارسا بازگشت و در روز23 آوریل در بازی تیمش مقابل بایرن مونیخ در آلیانس آرنا درترکیب اصلی بارسا قرار گرفت و در بازی با اتلتیکومادرید در روز 12 می در بیسنته کالدرون هم درترکیب فیکس بارسا بود. در طول این مدت، او در بازیهای تیمش مقابل اتلتیک بیلبائو و بتیس هم دقایقی بازی کرده و دراین دو بازی موفق به گلزنی نیز شده بود

تیر آخر به پیکر مورینیو......

گزارش روز: تیر آخر به پیکر مورینیو؛ درصورت قهرمانی در جام حذفی،راموس و دادن بازوبند کاپیتانی به کاسیاس


طبق گزارش منتشره درر سانه های اسپانیایی مدافع باتجربه و کاپیتان فعلی رئال قصددارد تا درصورت قهرمانی تیمش در جام حذفی بازوبند کاپیتانی را به کاسیاس بدهد

در فینال جام حذفی اسپانیا که روز جمعه میان دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادریدبرگزار می شود، ممکن است صحنه ای دراماتیک باشیم؛ صحنه ای به منزله انتقام کلونی مادریدی ها از ژوزه مورینیو، سرمربی تیم رئال که در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد.

روزنامه های اسپانیایی امروز در گزارش خود به این نکته اشاره کرده اند که این احتمال وجود دارد که در صورت قهرمانی رئال مادرید در فینال کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) در بازی روز جمعه این تیم مقابل اتلتیکومادرید، سرخیو راموس، کاپیتان تیم مادریدی ممکن است در زمان اهدای جوایز، بازوبند کاپیتانی تیم را به ایکر کاسیاس بدهد تا او جایزه قهرمانی را از دستان پادشاه اسپانیا دریافت کند.

این درحالی است که ایکر کاسیاس این روزها مورد بی مهری ژوزه مورینیو قرار گرفته و مدتی است که مبدل به یک نیمکت نشین در تیمش گردیده است و حالا سرخیو راموس بازوبند کاپیتانی تیمش را بربازو می بندد و کاپیتان مادریدی هاست.

درآستانه این بازی حساس این احتمال می رود که ژوزه مورینیو در فینال جام حذفی هم ایکر کاسیاس را روی نیمکت ذخیره های تیمش بگذارد و بار دیگر دیگو لوپس را در درون دروازه تیم قرار دهد و شاید حتی نام او را در لیست بازیکنان فراخوانده شده تیمش نیز قرار ندهد؛ اما شاید او از این  نکته خبر نداشته باشد که هیچ قانون نوشته شده ای نیست که مانع از آن شود که بازیکنی که نامش در لیست بازیکنان فراخوانده تیمش قرار ندارد، نتواند جام را بالای سرببرد.

ادامه مطلب ...